Tvorba jakéhokoliv designu není vůbec lehká a levná práce. Před oslovením grafika si položte a zkuste odpovědět na následující otázky:
Na základě vašich odpovědí, je poté mnohem jednodušší dosáhnout očekáváného výsledku.
I zdánlivě jednoduchý a jasný návrh vyžaduje dlouhý vývoj a spoustu práce spojenou s variantami, požadavky a různými možnostmi.
Je dobré znát maximum informací o firmě nebo produktu, který chcete propagovat. Důležitá je cílová skupina a jejich dojmy a pocity, které v nich má Konečný návrh (loga, tiskoviny) vyvolat. Tyto a další informace uveďte ve vstupním formuláři.
Jestliže máte jasno, co chcete od konečného návrhu očekávat, můžeme společně začít přemýšlet, hledat asociace a inspiraci, přičemž je mou snahou odlišit od konkurence. I tyto informace můžete uvést ve vstupním formuláři
Na základě předešlých poznatků a specifikací vznikají prvotní návrhy a jejich varianty.
Jakmile vyberete variantu návrhu, který nejvíce odpovídá Vašim představám, je tato varianta dopracována do Konečného návrhu k Vaší spokojenosti. V případě loga se jedná např. o doladění barev, fontů, proporcí, tvarů a celkového uspořádání.
Po dopracování Konečného návrhu Vám jsou zaslána tisková data v dohodnutých formátech, se kterými můžete dále pracovat při Vaši výrobě.
Při zpracovávání návrhů je někdy nutné předávání podkladů a dat v různé podobě textové či grafické (prevážně tvořeny klientem nebo jinými tvůrci). Níže se dozvíte nutné parametry podkladů, které od Vás budu požadovat v případě naší spolupráce:
Pro bezproblémové zpracování návrhu, následných tiskových dat a z nich bezchybný finální výstup (ať jde o potisky fotek, laserovaní, pískování...) je nutné dodat veškeré podklady, jako jsou fotky, loga a grafiky v požadované kvalitě:
300 až 600 DPI - velmi malá vzdálenost
150 až 300 DPI - 1 až 5m
100 až 150 DPI - 5 až 10m
80 DPI - 10 až 100 m
rastr křivka
Po dodání potřebných dat klientem se připravuje návrh a zpracovávají se finální tisková data:
Tiskovina je komponovaný soubor textů, vektorových ilustrací (loga,značky,ikony) a rastrových grafik (fotografie), tyto prvky jsou grafikem zpracovávány do uceleného grafického návrhu tiskoviny.
Texty (popisné obsahové údaje) – dodává zákazník grafikovi v elektronické podobě (rtf,doc,docx) bez formátování, úpravy vzhledu použitého písma, bez vložených obrázků a grafů (tyto je nutné dodat zvlášť v patřičných formátech. Zákazník plně zodpovídá za obsahovou, jazykovou správnost a úplnost dodaného textu.
Vektorové ilustrace – Jsou grafické prvky s důrazem na vysokou ostrost a kvalitu reprodukce, zejména loga. Jelikož je křivka systém matematických souřadnic, podle kterých je konstruovaná celá ilustrace, dovolují vektorové ilustrace škálovatelnost, tzn. že nejsme omezeni velikostí , oblé okraje se nebudou nikdy „zubatit“ i při nadměrných reprodukcích. Vektorové ilustrace jsou převážně výstupy z programů CorelDraw nebo Illustrator (.cdr, .ai, .eps, .svg, .pdf). POZOR! Tento formát souborů ovšem nezaručuje, že je obsahuje poze křivky, tyto formáty podporují zakomponování i rastrových obrazů. Dále nutné dbát na použití písem ve vektorové ilustraci a před odeslání musíte zaslat spolu s použitým fontem (pokud to vaše licence dovoluje) nebo tento text v dokumentu vykřivkovat.
Rastry – jsou převážně fotografie, ve své podstatě jde o síť obrazových bodů o různých barevných hodnotách, výsledný obraz vzniká v lidském oku „slitím“ těchto drobných bodů při určité pohledové vzdálenosti. U rastrů jsme omezeni bodovým rozlišením, při nadměrných reprodukcích malých fotografií vznikají „zuby“ a obraz se rozmazává. Dnes jsou již všechny fotografie pořizovány v digitální podobě. Nejčastěji se nejspíš setkáváte s JPG souborem, který je bohužel ztrátový, takže není vhodný pro velké reprodukce. Vhodnější formát je TIFF nebo PSD, které neztrácí na kvalitě, ovšem výrozně rostou do objemu dat. Pro přenos takových velkoobjemových souborů je vhodnější filehostingový server jako je uschovna.cz nebo wetransfer.com.
3D vizualizace je snímek nebo sekvence snímků (animace) virtuálně vymodelované scény zkonstruované ve třech rozměrech. Objektům ve scéně jsou definovány vlastnosti jako jsou materiály, tvořící s kombinací světel realisický dojem a v případě animací mají objekty hmotnost, hybnost, aj. 3D vizualizace jsou časově náročné, zároveň musí mít 3D grafik velmi dobré teoretické znalosti z oblasti konstrukce, fyziky i optiky a také mít schopnost simulovat zákony těchto oborů pomocí matematicky definovaných parametrů ve 3D softwarech. Modelování scény je časové náročné, může trvat i několik dní - příprava a aplikace materiálů pro objekty, kompozice scény a osvětelní, nakonec výpočet jednoho snímku scény, která trvá od pár minut až po několik hodin. Výsledkem je realisticky působící vizualizace.
Vzroky - pro produktovou 3D vizualizaci je nejlepší mít po ruce skutečný produkt pro detailní studii tvarů
Grafické podklady k produktům - pokud má produkt vypadat věrohodně, je nutné dodat podklady k etiketám nebo vzorkům tisků v grafickýh formátech aby mohly být aplikovány ve 3D scéně.
Fotodokumentace, plány - podklady jako výkresy nebo fotografie interiérů pomohou při rekontrukci do 3D scény. Pokud takové podlady nemáte k dispozici, po domluvě si můžu pořídít vlastní fotodokumentaci na místě.